Stilling:
Økonomi- og administrasjonsleder

Kunde:
Haugaland Interkommunale
Miljøverk IKS (HIM)

Arbeidssted:
Haraldseidvågen 288, 5574 Skjold

Stillingstype:
Heltid

Søknadsfrist:
17.09.2018

Bransje:
Fylke / Kommune

Ref. nr.:
3910368602
 

Kort om kunden

Haugaland Interkommunale Miljøverk IKS (HIM) er et selskap som er eid av kommunene Bokn, Etne, Haugesund, Tysvær og Vindafjord. Selskapet drifter alle renovasjonstjenestene for eierkommunene. HIM tilbyr også renovasjonstjenester til nærings-virksomheter i regionen. Selskapet omsetter for ca. 100 mill kr., og har 40 årsverk og bemannede miljøstasjoner på Toraneset i Vindafjord, Årabrot i Haugesund og i Etne sentrum i Etne.
 
HIM skal tilby miljøvennlige, brukervennlige og kostnadseffektive ordninger for avfall og slam til innbyggerne og
virksomheter på Haugalandet.
 
For mer info se www.him.as.
 

kontaktpersoner

Brit Skjølingstad

Brit Skjølingstad
Seniorrådgiver
+47 902 73 340
bs@madsenbrekke.no

Tore Meinert

Tore Meinert
Daglig leder
+47 970 33 360
tm@madsenbrekke.no

Søk på Stillingen

Økonomi- og administrasjonsleder

Økonomi- og administrasjonsleder
Haugaland Interkommunale
Miljøverk IKS

Vil du være med å videreutvikle en av regionens mest spennende miljøbedrifter?

Vår nåværende økonomi- og administrasjonsleder går snart av med pensjon, og HIM søker derfor hans etterfølger.
Du bør ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og forståelse for kommunalt eierskap og selskapets samfunnsansvar. Vi søker en utviklings-orientert og samlende leder med forståelse for lederskap i en kompetanse-organisasjon med høy endringstakt. Det forventes relevant høyere utdanning og relevant erfaring.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for månedsavslutninger, årsoppgjør, budsjetter og rapportering
  • Følge opp likviditet og finans
  • Utvikling av system og rutiner
  • Systemansvarlig for fagsystem
  • Administrativ oppfølging av personell på kundesenteret

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdanning på bachelor- eller masternivå
  • Minimum 5 års relevant arbeidserfaring innen ledelse/økonomi/revisjon
  • Godt oppdatert på gjeldende lover og regelverk
  • Bør ha kjennskap/erfaring med offentlige innkjøp
  • God kontraktsforståelse
  • God IT kompetanse og systemforståelse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • Faglig sterk gjennom variert arbeidserfaring

Personlige egenskaper

  • Gode analytiske evner
  • Selvstendig, strukturert og systematisk
  • Evne til å skape og utvikle et velfungerende samhandlingsklima internt og eksternt
  • Gode evner til samarbeid, koordinering og gjennomføring av prosesser
  • Pålitelig
  • Endringsvillig

Vi tilbyr

  • En utfordrende stilling med stor spennvidde i oppgaver og ansvar
  • Et trivelig arbeidsmiljø med gode HMS ordninger, bedriftshelsetjeneste og hyggelige kollegaer
  • Et selskap og bransje i utvikling
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger