Stilling:
Daglig leder

Kunde:
Byggmester Kompaniet AS

Arbeidsstad:
Haugesund

Stillingstype:
Heltid

Søknadsfrist:
19.01.2020

Bransje:
Håndverk og industri

Ref. nr.:
4169260289
 

Kort om kunden

Byggmester Kompaniet AS er en totalentreprenør innenfor innredning, ombygning, reparasjon og vedlikehold. Selskapet jobber utelukkende inn mot næringslivet, og leverer her komplette løsninger tilpasset både små og store virksomheter.

Byggmester Kompaniet omsatte i 2018 for nærmere 100 millioner i små og store oppdrag. Selskapets 28 faste medarbeidere representerer høy faglig kompetanse og lang erfaring i bransjen. Selskapet ble etablert i 2000, og har siden den tid vært med på en rekke kjente næringsprosjekter på Haugalandet. Selskapet er i dag lokalisert i moderne lokaler i Kompanigården, sentralt plassert mellom Haugesund og Karmøy.

Selskapet har siden oppstarten hatt en solid økonomi og er en meget seriøs aktør med en bred kundeportefølje og et bredt kontaktnettverk. Selskapet er i dag eid av tre ansatte i ledelsen.

For mer informasjon se byggmesterkompaniet.no

Kontaktpersoner

Brit Skjølingstad

Brit Skjølingstad
Seniorrådgiver,
Madsen og Brekke
+47 902 73 340
bs@madsenbrekke.no

Tore Meinert

Tore Meinert
Seniorrådgiver,
Madsen og Brekke
+47 970 33 360
tm@madsenbrekke.no

Søk på stillingen

Byggmester Kompaniet AS søker daglig leder

Daglig leder
Byggmester Kompaniet AS

Byggmester Kompaniet søker en daglig leder med god bransjekunnskap og fokus på resultater.

Nåværende daglig leder ønsker å gå over i en annen rolle i selskapet, og vi søker derfor etter ny daglig leder til å lede selskapet videre.

Byggmester Kompaniet har siden oppstarten i 2000 opparbeidet seg en posisjon som et meget anerkjent byggmesterfirma innen proffsegmentet på Haugalandet. Selskapets solide økonomi, faglig dyktige medarbeidere og fornøyde kunder, gjør at forutsetningen for å lykkes er gode.

Som daglig leder i Byggmester Kompaniet vil du få en sentral rolle i den videre utviklingen av selskapet, og du vil jobbe tett opp mot eierne av selskapet. Målet er å sikre fortsatt høy kundetilfredshet, god lønnsomhet og sørge for at selskapet er posisjonert til å møte fremtidens krav og utfordringer.

Arbeidsoppgaver

  • Daglig ledelse av virksomheten, herunder økonomi, HMS og personal
  • Ansvar for strategisk markedsarbeid og salg
  • Sikre utvikling og gjennomføring av overordnede mål og profesjonalisere virksomheten i tråd med selskapets visjon
  • Videreutvikle organisasjonen, samt aktivt bidra til en positiv organisasjonskultur som drar i samme retning mot felles mål
  • Samarbeid med eksterne leverandører og samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Vi ser gjerne at du har en høyere utdannelse innen byggfaget eller annet relevant fagområde. Lang relevant erfaring kan kompensere for høyere utdanning.
  • Ledererfaring med god økonomiforståelse og dokumenterte resultater
  • Relevant erfaring fra nybygg og renovering av næringsbygg, samt tilhørende prosjektledelse er en fordel
  • Erfaring med salg, tilbudsprossesser og forhandlinger
  • God kontraktforståelse og risikostyring

Personlige egenskaper

  • Inkluderende i lederstil, men tydelig i kommunikasjon og oppfølging av virksomheten
  • Strukturert og opptatt av kvalitet i hvert ledd
  • Engasjert med evne til å lede og motivere medarbeidere mot felles mål
  • Løsnings- og handlingsorientert med god gjennomføringsevne
  • Stor arbeidskapasitet

Vi tilbyr

  • En solid bedrift med gode forutsetninger for utvikling og vekst
  • Moderne lokaler og flinke ansatte
  • Korte beslutningsveier og lokalt eierskap
  • Konkurransedyktig lønn med mulighet for bonus 
  • Gode forsikringsordninger